Czy można zainteresować uczniów szkół podstawowych literaturą?

Tak, przykładem jest działanie podjęte przez Szkołę Podstawową im. Tadeusza Kościuszki w Bobrownikach pod nazwą „Rozsmakuj się w literaturze”.

Tak, przykładem jest działanie podjęte przez Szkołę Podstawową im. Tadeusza Kościuszki w Bobrownikach pod nazwą „Rozsmakuj się w literaturze”. W ramach zorganizowanych spotkań i warsztatów uczniowie uczestniczyli Bibliotece Publicznej Gminnego Centrum Kultury i Sportu w Bobrownikach odbyło się 16 zajęć z zakresu edukacji literackiej zatytułowanych “Śladami bohaterów literackich”. W zajęciach wzięli uczniowie klas IV-VIII Szkoły Podstawowej w Bobrownikach.

W trakcie zajęć omówione zostały różne lektury i potrawy, które bohaterowie literaccy jedli bądź którymi częstowali albo też chcieli spróbować. Uczestnicy mogli skorzystać z poczęstunku. Odbył się również quiz dotyczący omawianego tematu, w ramach którego uczniowie otrzymali materiały edukacyjne. przygotowywali prezentacje pod tytułem “Smakowite książki-kąski”. W ramach realizacji projektu „Rozsmakuj się w literaturze” uczniowie wykonali projekty swoich ulubionych książek w niecodzienny sposób prezentując je bądź to na wieszaku, w pudełku lub w formie lapbooka. 

Wśród ulubieńców znalazło się wiele różnorodnych pozycji lekturowych m.in. „Akademia pana Kleksa”, „Pinokio”, „Bracia Lwie Serce”, „Opowieści z Narnii”, „Mały Książę”, seria o Harrym Potterze czy „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”.

Również we wrześniu i październiku realizowano warsztaty z zakresu edukacji literackiej.  „Czytanie wrażeniowe – jak rozsmakować młodszych czytelników w książkach?” – połączone z twórczymi zabawami z książką zgromadziło młodszych uczniów szkoły. Podczas zajęć między innymi uczniowie słuchali opowieści o skarpetkach ze zbioru opowiadań pt. „Nowe przygody Skarpetek (jeszcze bardziej niesamowite)” Justyny Bednarek oraz wykonali „skarpetkowe” prace plastyczne.

Gra terenowa zorganizowana pod nazwą pt. “Smakowanie przez ciała poruszanie” polegała na wykonywaniu zadań związanych z literaturą i podążaniu za mapą.  Celem zabawy było wykonanie wszystkich zadań, ułożenie hasła oraz znalezienie kolejnych miejsc ukrycia poleceń. Gra była finałowym działaniem w ramach realizacji inicjatywy. 

Powrót do góry